Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
FAQ

Veelgestelde vragen

Zit je met vragen? Hieronder sommen we enkele veelgestelde vragen op. 
Toch geen antwoord gevonden? Neem dan contact met ons op!

Dienstencheques

Hoe betaal ik met dienstencheques?

U betaalt 1 dienstencheque per uitgewerkt uur. Wanneer u met papieren dienstencheques werkt, leg deze dan klaar voor uw huishoudhulp. Wanneer u met elektronische dienstencheques werkt, dan worden deze prestaties wekelijks op maandag na de uitgevoerde prestatie afgerekend door onze administratie. Deze cheques gaan automatisch van uw account. U krijgt hier een bevestigingsmail van.

Wat kost huishoudhulp bij Partoe?

U betaalt 1 dienstencheque per uitgewerkt uur. De aankoopprijs van dit Vlaamse betaalmiddel bedraagt €9 waarvan u 20% via het fiscaal voordeel terug kan vorderen. Wij rekenen per gewerkt uur een administratieve bijdrage van €0,75.

Hoe maak ik een dienstencheque-account aan?

U surft naar de website van Pluxee (https://dienstencheques.vlaanderen.be) en klinkt linksboven op inschrijving. Volg de stappen om een dienstencheque account aan te maken.

Hoe kan ik dienstencheques bestellen?

U bestelt uw dienstencheques via uw gebruikersaccount (https://dienstencheques.vlaanderen.be/) en door middel van overschrijving aan Pluxee. U dient minimaal 10 dienstencheques aan te kopen, gelijk aan de waarde van €90.

Hoe kan ik overstappen naar elektronische dienstencheques?

Via uw gebruikersaccount (https://dienstencheques.vlaanderen.be/) meldt u zich aan. Kies het tabblad 'persoonlijke gegevens' in het keuzemenu en klik op 'mijn gegevens wijzigen'. Hier kunt u kiezen voor 'elektronische' dienstencheques. Vergeet zeker niet onderaan de pagina te klikken op 'bewaren'. De eerste bestelling zal voortaan elektronische cheques aankopen, geef ons zeker een seintje! 

Hoelang zijn mijn dienstencheques geldig?

Uw dienstencheques zijn 12 maand na aankoop geldig.

Wat houdt de fiscale aftrekbaarheid in? 

Uw dienstencheques zijn voor 20% fiscaal aftrekbaar. Via uw account ontvangt u een fiscaal attest. Bij uw belastingaangifte, verschijnt het fiscaal bedrag rechtstreeks in uw aangifte. 

Hoe ontvang ik mijn fiscaal attest? 

U ontvangt automatisch het fiscaal attest via mail of post van Pluxee.

Dienstencheques en zelfstandigen

Iedere persoon die in België woont kan dienstencheques aankopen voor de erkende diensten met dienstencheques. Ook zelfstandigen kunnen dienstencheques aankopen voor het poetsen van privé vertrekken en niet voor ruimtes eigen aan de uitbating van uw zelfstandige zaak. 

Huishoudhulp

Hoe word ik huishoudhulp?

U stuurt ons een mail, contacteert ons telefonisch of vult gewoon het formulier in.

Hoe kan ik huishoudhulp of strijkhulp aanvragen?

U stuurt ons een mail, contacteert ons telefonisch of vult gewoon het formulier in.

Welke taken mag mijn huishoudhulp uitvoeren?

Uw huishoudhulp mag alleen huishoudhulp aanbieden bij u thuis; woning schoonmaken en ramen lappen, wassen en strijken, occasioneel naaiwerk, maaltijden bereiden, ... Het betreft taken in de privésfeer. Daarnaast kan uw huishoudhulp instaan voor dagelijkse boodschappen zoals naar de bakker of slager gaan, naar het postkantoor gaan, de kant halen, ... Meer info vindt u terug op de website van Pluxee (https://www.vlaanderen.be/een-dienstencheque-onderneming-opstarten-en-b…) of in de gebruikersovereenkomst. 

Wat als mijn huishoudhulp niet kan komen?

Indien uw huishoudhulp niet kan komen, wordt u hiervan zo snel mogelijk op de hoogte gebracht. Indien u een vervanging wenst, dan kan u vrijblijvende dit doorgeven aan onze administratief bedienden. 

Welke materialen voorzie ik?

Om de taken zo efficiënt mogelijk te laten verlopen vragen we om bepaalde materialen te voorzien bij de opstart. De checklist kan opgevraagd worden via onze administratie. 

Wat als ik niet tevreden ben? 

U kunt iedere werkdag contact opnemen met een van onze administratief bedienden die u verder helpen bij problemen. We zoeken samen om een gepaste oplossing voor te stellen.

Strijkatelier

Waar kan ik mijn strijk binnen brengen?

U kan uw strijk afgeven in een van onze kantoren waar een strijkatelier is. U vindt deze terug op dit kaartje. 

Hoe breng ik mijn strijk binnen?

U geeft de propere was af aan onze onthaalbediende in het strijkatelier.

Hoe haal ik mijn strijk terug op? 

U kan uw gestreken was terug ophalen waar u het gaf. Onze onthaalbediende helpt u met plezier verder.

Wat kost een strijkprestatie?

Wij hanteren een eerlijk principe waarbij per kledingstuk een vaste prijs werd bepaald. De prijslijst is terug te vinden in ons strijkatelier en kan eenvoudig opgevraagd worden via onze administratief bedienden. 

Hoe snel krijg ik mijn strijk terug?

We streven ernaar uw propere was gestreken terug te bezorgen binnen de 48u.

Niet het antwoord gevonden dat je zocht?